Bonnie

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Čo sa skrýva za dymovou clonou?

Ani Boh nevie. Alebo možnože On vie...

Tak a máme nového pápeža. František sa volá. I keď ide o udalosť, ktorá ma pramálo zaujíma, pretože na ňu nemám vôbec žiadny dosah, koho zvolia-toho zvolia, i keby ten matuzalem páchal, hlásal, podporoval, nepodporoval hocičo, ja
s tým nič neurobím. Pred odchodom starého a voľbou druhého starého (pápeža) sa ovšem nedá utiecť, pretože téma vyskakuje odvšadiaľ a médiá z nej budú ešte dlho zúfalo variť, aby mohli vypúšťať svoje slinty.

 

Nanešťastie pre uživateľov, budú recyklovať len informácie, ktoré by šlo zhrnúť do krátkej noticky, takže uživatelia už budú zase tak vymletí a prehustení prázdnymi infoškami, že sa nedozvedia nič nové. Pretože nebudú mať zdroje. Respektíve budú, ale len „oficiálne“, takže propaganda si môže ruky mädliť a cirkev sa môže v zákulisí roztopašne mydliť. Tým nemyslím len v sprchách, ale že v mocenských bojoch najmä.

 

Vydaný rozkaz, že cirkevní služobníci musia držať hubu a nikde sa verejne nevyjadrovať, ma naježil ako vždy, keď sa niekomu prikazuje držať hubu a krok, lebo inak bude zle – dostanú vyhazov. To je účinné vydieranie, ani kňazi, farári, mníšky a ďalší služobníci boží, nestoja o to, aby rozšírili databázy úradov práce.

Čo by na toto povedal Ježiš, zaujímalo by ma.


A tiež, že či cirkevní nadriadení, majú svojich podriadených za nekompetentných, či priam sprostých, keď sa nemôžu verejne vyjadrovať k témam, ktoré verejnosť zaujímajú. Prečo im potom dovolia prednášať z kazateľníc, keď si pastieri boží môžu do svojich kázní implementovať vlastnú kreatívnu invenciu? Však by mohli len premietať schálené a svätenou vodou posvätené .ppt prezentačky na nejakej veľkej neofreskovanej stene, v zaostalejších regiónoch by to poriešili fóliami a meotárom.

 

Ďalej, viac, ako samotná voľba pápeža, ma zaujíma, ako robia ten dym, že raz je šedý, potom biely? (!!! lesbičky dokonca zakontrovali ružovým !!! ciboha). To ja keď robím nejaký dym, tak neviem ovplyvňovať jeho farbu a ak sa i zadarí, tak skôr nedopatrením, než cieleným úsilím.

 

Ďalej ma zujímalo, že ako to tí starí páni vydržia toľko vysedávať na konkláve, že či ich nebolia z toho sedenia kríže, kĺby, svaly, či sa môžu i trochu poprechádzať, alebo zdriemnuť si na chvíĺu, či sa nepotrebujú osviežiť, zajesť dačo, lieky užiť, odšuchtať sa na toaletu, pampersky vymeniť, zatelefonovať si, aktualizovať status a podobne. Veď koľko krížikov si nesú na chrbtoch a disciplinovane sedia a sedia a sedia a volia a volia a volia, keď trebárs naši poslanci, o toľko mladší od kardinálov, v parlamente ani neobsedia a furt sú kdesi v lufte, alebo na kšeftíkoch, alebo sa osviežujú colou v konšpiračnom goriláckom byte. A tiež ma zaujímalo, či majú vo volebnej sále aspoň polohovacie kreslá a či si môžu trochu nohy vyložiť a dokrviť chradnúce končatiny. A tiež, že či si pamätajú, koho volili v predošlom kole a či sa im to nepletie, lebo starým ľuďom sa často hocičo popletie. Nevravím, že mladým nie, ale podľa medicínskych výskumov a štatistík, starým predsa len častejšie.  Dokonca si myslím, že v minulosti šlo o týranie starých ľudí, keď ich proste zavreli do sály a nepustili, kým konečne nezvolili niekoho za pápeža.

Tak nejak šípim, že to tam bude prebiehať nejako inak, ibaže neviem presne jak. Ale inak, než nám to predkladajú...


Ballans motto:
mám ja malé indície,
že nás v budúcnosti
potešia rôzne roztomilé

p r o h i b í c i e



Len tak | stály odkaz

Komentáre

  1. Bonnie bonnie
    Toľko otázok a žiadna odpoveď :)
    publikované: 14.03.2013 21:21:53 | autor: pampeliška (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. ved to,pampo,
    je to komplikovane:-)
    publikované: 14.03.2013 21:53:51 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  3. dobrá hudba
    Dead Can Dance sú obľúbenci

    Ale mám výhradu k:
    "To je účinné vydieranie, ani kňazi, farári, mníšky a ďalší služobníci boží, nestoja o to, aby rozšírili databázy úradov práce."

    Netreba sa vydierať nechať.
    Ja si dávam naozaj dobrý pozor, aby ma nikto vydierať nemohol. Vrátane zamestnávateľa.
    Avšak v mojom okolí vidím vydierateľnosť dosť husto. Cirkev v tom zďaleka nie je samojediná.
    publikované: 15.03.2013 10:44:45 | autor: lorelei (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. lor,
    dik:-)
    jasne,vydieracie praktiky su plosne rozsirene a oblubene,nevztahujem ho prave len na cirkev. ale pride mi velmi paradoxne,ze prave hlasatelia Boha sa k nemu uchyluju,pretoze sa mi vobec nezda,ze On by tomu spokojne prikyvoval a pride mi to ako klasicke vodu kazat,vino pit.
    a prave zamestnanci tohto sektoru moc nemaju na vyber,nez sa podriadit,lebo i keby ich UP upichol niekam inam,alebo by sa rekvalifikovali na civilne povolanie,ide o to,ze tito ludia maju presvedcenie o tom,ze chcu sluzit bohu v cirkvi a ak im tato pozastavi cinnost,alebo ich z nej vyobcuje za "neposlusnost", tak maju problem pokracovat v niecom,co si urcili za zivotne poslanie.je to ocividna, hnusna manipulacia taketo zatlacovanie do kuta.
    publikované: 15.03.2013 13:23:00 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Veď už len
    tá dikcia "Prikázaný sviatok svätiť."

    To je prvý z piatich cirkevných prikázaní. Ako môže byť nejaký sviatok "prikázaný"? Sviatok sa dá z princípu príkázať?
    Sviatok predsa nemôže byť prikázaný. Buď je pre teba sviatkom alebo nie. Z donútenia nemôže byť sviatok sviatkom.

    Tie upäté cirkevné rituály odrádzajú ľudí a niekto to asi nechce vidieť
    publikované: 15.03.2013 14:02:03 | autor: lorelei (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. pekne
    si to povedala, ti,co to takto hlasaju,by mali skusit lepsie zanalyzovat svate knihy,alebo sa aspon objednat k psychologovi,aby im vysvetlil,ze si zle myslia,ak predpokladaju,ze si tym udrzia ovecky,alebo ziskaju nove
    publikované: 15.03.2013 15:00:17 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  7. správny preklad evanjelií
    a nielen tých štyroch, čo sa zaradili do Kánonu

    "Bože môj, Bože môj, prečo si ma opustil?" nie je najlepšie preložené. Pôvodný aramejský, resp. hebrejský text naznačuje, že preklad mal znieť inak

    Pôvodný zmysel slov je dôležitejší než stáročia ustálený preklad
    publikované: 15.03.2013 15:49:21 | autor: lorelei (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. Z tých slov
    by totiž mohlo vyzerať, že Ježiš mal pocit, že Boh ho opustil. Ale on tou otázkou neoslovoval Boha.
    No a nemôžu z nesprávnych prekladov vzniknúť aj nesprávne príkazy (prikázania)?



    publikované: 15.03.2013 15:54:33 | autor: lorelei (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. o tom
    som nieco citala,ze roznymi prepismi,prekladmi a ktovie cim este prislo k nejakym vyznamovym posunom,ale to my tazko skontrolujeme,lebo aramejsky neviem ani ceknut:-)

    "Pôvodný zmysel slov je dôležitejší než stáročia ustálený preklad" - suhlas, ale oproti tomu stoji "sto krat opakovana loz sa stava pravdou"

    koho oslovoval?

    no samozrejme, ze mozu, nezabudajme,ze cirkev si pocas staroci upevnovala postavenie a moc,takze aj takticky sa mohlo co-to pozamenovat...
    publikované: 15.03.2013 18:37:19 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  10. To, čo povedal Ježiš doslova
    v Markovom evanjeliu bolo: Elói, Elói, lema sabachthani?

    Tým ževraj bol citovaný 22. žalm, ktorý sa začína Elói, Elói, lema sabachthani
    Preklad Elói z aramejčiny môže byť aj Boh, ale už som čítala preklad mocnosť/sila

    Ďalšia otázka správneho prekladu alebo správneho výroku je tu:

    Povedal im:
    Kto by prepustil svoju ženu a vzal si inú, cudzoloží s ňou.
    A ak ona prepustí muža a vydá sa za iného, cudzoloží
    Zdroj: Marek 10:11-12

    Ale ja vám hovorím, že ktokoľvek prepúšťa manželku,
    okrem príčiny smilstva, vystavuje sa cudzoložstvu.
    A kto si vezme prepustenú, cudzoloží.
    Zdroj: Matúš 5:32

    Toto sú dva varianty učenia o jednej veci. Čomu Ježiš vlastne učil? Môže nechať niekto ženu, ak behá za druhými, alebo nie? Matúš vraví áno, Marek nie.
    publikované: 16.03.2013 14:29:34 | autor: lorelei (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. mne
    sa vidi,ze keby sme zanalyzovali vsetky evanjelia,vsade by sme nasli rozdiely a rovnako,keby sa porovnali rozne preklady. obavam sa vsak,ze chudaka,co by sa do toho pustil,by z toho drblo.aspon teda mna,urcite:-)
    predstav si,ze niekto sa riadi podla marka a potom mu niekto uvedie,ze skor matus ma pravdu,alebo naopak...
    mam stastie,ze tieto veci nemusim riesit podla prikazani a mozem si smilnit s kym chcem...ked chcem:-))
    publikované: 16.03.2013 16:17:02 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  12. ono
    to sú neni prikázania celkom od veci
    keď si smilníš horedole, môže ti z toho zostať nanič dojem, nanič nálada + nanič choroba
    publikované: 16.03.2013 18:10:14 | autor: lorelei (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. jasne,
    ze nie su, 5 z nich je k veci az moc.
    a smilnenim nemyslim presmilnit sa az k aidsu,alebo frigidite,ale ze to povazujem za svoju vec,svoje slobodne rozhodnutie a nejake prikazania mi do toho nemaju co kecat.lebo prikazy a zakazy su vhodne len dakedy. napr. "zakaz vstupu, nebezpecie vybuchu", alebo "zakaz vjazdu,hrozi prepadnutie vozovky", skratka musia mat nejaky padny dovod
    publikované: 16.03.2013 19:16:05 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  14. podľa mňa
    zákaz vjazdu, hrozí prepadnutie vozovky
    sa nijako zásadne nelíši od
    zákaz styku, hrozí syfilis+impotencia

    či je v tom nejaký rozdiel čo mi uniká?
    publikované: 16.03.2013 20:58:03 | autor: lorelei (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. lor,
    ty si dobra,vazne dobra,bavis ma,aj ked spochybnujes skoro vsetko,co poviem:-)
    to prirovnanie je moc dobre,ale nie na kazdej vozovke hrozi prepadnutie a preto je tam zakazova znacka zbytocna a akurat strasi ucastnikov premavky:-)
    publikované: 17.03.2013 11:52:30 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  16. Lorelei
    Ak je to horedole také nebezpečné, čo tak skúsiť dolehore a bude dobrý nielen dojem ale aj pocit, super nálada a zlepšená imunita...:-)
    publikované: 17.03.2013 16:18:49 | autor: n (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. naozaj
    nespochybňujem účelovo, vyprávam, čo ma napadá
    teraz sa napr. zamýšľam, že v minulosti bol syfilis tak rozšírený po Európe, že skolil toľko ľudí ako mor

    Podľa niektorých zdrojov ho mali a zomreli naň Manet, Gauguin, Heinrich Heine, Theo van Gogh, Baudelaire, Smetana, Arthur Shopenhauer, Schubert, Schuman, Toulouse-Lautrec

    a dohady o tom, kto ním trpel, sú o ďalších
    tá choroba bola mor
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_syphilis_cases
    publikované: 17.03.2013 16:28:51 | autor: lorelei (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. Zlepšená imunita
    n, máš s tým konkrétnu skúsenosť, či je to len tvoj dohad
    existujú dohady, že syfilis mal O. Wilde a J. Joyce
    publikované: 17.03.2013 16:39:50 | autor: lorelei (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. O zlepšenej imunite
    som čítal na viacerých miestach. Teraz neviem kde presne to bolo uverejnené.
    Osobné skúsenosti. Nedá sa to jednoznačne povedať. Lekára navštívim len keď niekde potrebujem doniesť potvrdenie, že som zdravý. Či je to iba preto dolehore, neviem, ale určite zdraviu neškodí. Teda, môjmu.
    O syfilise, asi ako major Haluška. Čo bolo, to bolo. Terazky som majorom. Alebo, terazky radšej o zlepšovaní imunity.
    publikované: 17.03.2013 17:27:21 | autor: n (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. Si si istý
    že terazky si majorom, id est po dolehornom obcovaní si úplne zdravý jak ryba neinfikovaná odpadovými splaškami ?

    Ja mám dosť dobrú imunitu
    Na pripúšťanie si ničotných záležitostí
    publikované: 17.03.2013 18:11:21 | autor: lorelei (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. lor,
    hej,tak som to aj myslela a preto ma to bavi viac,ako keby si bola ucelova.
    s tym syflom mas pravdu,ale od tych cias ho ubudlo,zlepsila sa osveta,diagnostika,liecba.a co som ja citala,este by som pridala lenina,gottwalda a majakovskeho,ale ten mal,myslim,tripla.a tiez som citala,ze vcelku nedavno bol syflovy poplach v porno branzi a tiez,ze pred par rokmi zdvihol statistiky v cechach.a tiez myslim,ze tato infekcia je nebezpecna a treba sa mat pred nou na pozore.
    publikované: 17.03.2013 18:31:28 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  22. ad
    imunita-tiez som citala,ze sex ju posilnuje,neviem sice jak to prebieha v ramci vzajomnych vymen telesnych stiav,ze ci si tam imunitne bunky nejak zabojuju a ziskaju obranyschopnost,ale co sa tyka produkcie hormonov,tak istotne imunitu posiluju,lebo eliminuju produkciu stresovych hormonov,ktore oslabuju imunitu a produkuju hormony,ktore ju,naopak,zlepsuju...
    publikované: 17.03.2013 18:35:05 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  23. môže byť,
    že eliminácia stresových hormónov môže byť teoreticky možná

    myslím, že tá pliaga nie je celkom vymiznutá. moja známa si chcela adoptovať malé dieťa, ale zistilo sa, že trpí po mame syfilisom a nedožije sa dlhého veku. adopcia nakoniec nebola.
    publikované: 17.03.2013 19:23:16 | autor: lorelei (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. podla
    ma aj prakticky,je to logicka teoria,resp.nazor-organizmus sa dostane do relaxacneho rezimu,neprodukuje sa v nom adrenalin,kortizol,kortizon...ale naopak-endorfin,oxytocin,dopamin,serotonim,fenylethylamin,...a tie nam prave prospievaju fyzicky i psychicky a pozitivne ovplyvnuju imunitu.

    dost som o nom citala,ma tusim 3stadia,ak sa nezachyti v 1.,kedy ma vonkajsi prejav,schova sa,postupi do 2.a 3.uz byva tusim aj neliecitelny a ide na mozog.chuda dieta,co si ho prinieslo od mamy.divim sa ale,ze jej ochorenie nezachytili pocas gravidity,myslim,ze ide o standardne testy,ktore sa robia tehotnym.tvojej znamej sa nedivim...
    publikované: 17.03.2013 20:08:08 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  25. isté štádium je neliečiteľné
    rozhodnutie bolo strašne ťažké, veľmi si ho obľúbila, ono ju, ale doktorka ju presvedčila, že o nejaký čas choroba postúpi a príde oň
    Nebolo to ľahké vôbec

    mne to príde v niečom ako Sofiina voľba
    publikované: 17.03.2013 21:06:48 | autor: lorelei (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. aj
    mne,hrozna volba:-(
    ale divne je,ze to nezistili hned a nezacal vcas liecbu.na druhej strane,miminkovsky organizmus je taky krehky,ze to zrejme ani neslo...alebo je to obrazok zanedbaneho zdravotnictva...?...alebo na tieto deti kaslu a nezaoberaju sa ich stavom...?
    a divne mi pride,ze tvoju znamu nevarovali vcas...
    publikované: 17.03.2013 22:06:00 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  27. až postupne sa
    dozvedela, akú má diagnózu, a aj s tou diagnózou ho chcela
    ale potom ju presvedčila jej vlastná doktorka - horko ťažko
    publikované: 17.03.2013 22:41:51 | autor: lorelei (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. lor,
    ale preco postupne?nevedeli to,alebo to z nejakeho dovodu zatajovali,alebo preco neuviedli zdrav. stav dietatka, ked sa onho zaujimala tvoja znama so serioznym zaujmom a adopciu?
    publikované: 17.03.2013 22:53:45 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  29. až do takej
    hĺbky som sa nedozvedala, nebolo to pre ňu príjemné
    netuším, kedy sa to celé dozvedela, ale viem, že zo začiatku to pre ňu nebol problém,
    až keď jej vyložila doktorka, ako to bude a že šanca na prežitie nebude, potom to zvážila
    dobrú chuť k čaju,
    já sa uberám do vane
    publikované: 17.03.2013 23:11:43 | autor: lorelei (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. chapem
    a prajem ti prijemny kupel:-)
    publikované: 17.03.2013 23:14:10 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014